قدسیان

ساخت وبلاگ

شیخ محمد احمد بسیونی


عکس متفاوت از محمود شحات محمد انور/ دعوتنامه مراسم چهلم پدر عبدالباسط

نماز جماعت در حرم حضرت معصومه(س) به امامت آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری
عکس متفاوت از محمود شحات محمد انور/ دعوتنامه مراسم چهلم پدر عبدالباسط

عبدالباسط در پاکستان سال ۱۹۸۷
عکس متفاوت از محمود شحات محمد انور/ دعوتنامه مراسم چهلم پدر عبدالباسط

عبدالباسط عبدالصمد، محمد علی البنا، و سرلشگر شفیق البنا در افتتاح مسجد شیخ علی البنا در سال ۱۹۸۶
عکس متفاوت از محمود شحات محمد انور/ دعوتنامه مراسم چهلم پدر عبدالباسط

عکس متفاوت از شیخ محمود شحات محمد انور
عکس متفاوت از محمود شحات محمد انور/ دعوتنامه مراسم چهلم پدر عبدالباسط

تصاویری از تلاوت استاد حمید شاکرنژاد در راه‌آهن استان تهران
عکس متفاوت از محمود شحات محمد انور/ دعوتنامه مراسم چهلم پدر عبدالباسط
تصویر دعوتنامه‌ای منتشر شده که در آن، خانواده و بستگان استاد عبدالباسط برای مراسم چهلم پدر استاد از دیگران دعوت کرده بودند؛ ترجمه متن کارت: خانواده عبدالصمد در شهر ارمنت افتخار دارد که از جنابعالی برای حضور و استماع تلاوت قراء مشهور در مراسم چهلم بزرگ خاندان، مرحوم حاج محمد عبدالصمد دعوت به عمل آورد. تاریخ مراسم پنج‌شنبه ۷ ژوئیه ۱۹۶۶ میلادی
عکس متفاوت از محمود شحات محمد انور/ دعوتنامه مراسم چهلم پدر عبدالباسط

اقای لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مطب پرفسور حسین کرمی(قاری بین‌المللی قرآن کریم)
عکس متفاوت از محمود شحات محمد انور/ دعوتنامه مراسم چهلم پدر عبدالباسط

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 148 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:22

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا حسینی، امام جمعه گراش در بازگشت از سفر تبلیغی آلمان  بیان کرد: مبحث حقوق بشر اسلامی و منشور جهانی آن که نخستین بار توسط خاتم رسولان الهی حضرت محمد(ص) مطرح شد، مورد استقبال مردم آلمان و اتحادیه اروپا قرار گرفت.
وی که پیش از این نیز به‌منظور تبلیغات دینی به کشورهای اسکاندیناوی و اروپای شرقی عزیمت کرده بود، تصریح کرد: از مراکز استان‌ها و برخی از نمایندگان مقام معظم رهبری در ارگان‌های خاص به خارج از کشور اعزام می‌شوند، و من بنا به‌ دعوت آیت‌الله رضا رمضانی، امام جمعه و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ و هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری به اروپا عازم و در آنجا ادای وظیفه در سخنرانی کردم.
نماینده ولی فقیه در شهرستان گراش افزود: اگر حمل بر تمجید از خود تلقی نشود به‌صرف تسلط بر متون ادبیات فارسی و انطباق با آیات کلام‌الله مجید، نهج‌البلاغه و احادیث و روایات ائمه هدی‌(ع) توفیق خدمت‌گذاری در خارج از کشور را داشته‌ام، زیرا در اروپا مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان شیفته کلام وحی در قالب جذبه متون فارسی هستند.
امام جمعه گراش اظهار کرد: مراسم سخنرانی‌ام در پایتخت دانمارک(کپنهاک) با موضوع اخلاق اسلامی، از شبکه‌های تلویزیونی و به‌صورت زنده و با ترجمه‌های دانمارکی‌، انگلیسی و عربی پخش می‌شد و به نقل از دوستان مطلع شدم مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.
وی در مورد آزادی رسانه‌ای در اروپا گفت: در اروپا روز قدس و جنایات رژیم صهیونیستی بایکوت رسانه‌ای است ولی بر اثر فشار افکار عمومی وقتی شخصیتی به آلمان وارد شود، به‌ صرف اینکه مدعی آزادی باشند، سخنرانی او را به‌صورت آنلاین و با ترجمه از شبکه‌های مختلف پخش می‌کنند.
امام جمعه گراش به یکی از حساس‌ترین سخنرانی‌های خود در مرکز اسلامی حضرت علی(ع) هامبورگ اشاره کرد و گفت: مبحثی که در حضور هزار مسلمان ایرانی مطرح کردم منشور جهانی حقوق بشر اسلامی بود، و به‌ نقل از امام جمعه و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ و دوستانی که بیش از ۶۰ سال در هامبورگ مقیم بودند این مبحث از پربیننده‌ترین برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی اتحادیه اروپا بود، که ما منشور حقوق بشر اسلامی را به حضرت نبی مکرم اسلام(ص) منتسب و این منشور جهانی را به‌عنوان نخستین منشور حقوق بشر و مستند به تجزیه و تحلیل کشاندیم و با تأکید بر اینکه امروز آمریکا و غربی‌ها داعیه حقوق بشر دارند و خود ناقض‌ آن هستند فوق‌العاده مورد توجه جوانان و نخبگان غیر مسلمان نیز قرار گرفته بود.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 117 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:22

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایکنا، کتاب «کلمه طیبه؛ خانواده قرآنی در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری»، با تخفیف ۴۰ درصد منتشر شد. این کتاب که منبع اصلی مسابقه‌های کتابخوانی است، در ۱۶۴ صفحه از سوی انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران منتشر شده است.
در مقدمه این کتاب چنین آمده است: «موضوع خانواده که شاید بتوان آن را هسته اصلی تمدن و یا تمدن کوچک نامید، -بعد از توحید- محور و رکن اندیشه دین در تمام حوزه‌هاست. همچنان که پیامبر خاتم (ص) می‌فرماید: «در اسلام هیچ بنایی ساخته نشد كه نزد خدای عزوجل محبوبتر و ارجمندتر از ازدواج باشد.»
کسانی که اندیشه دینی آنان با خانواده محوری عجین شده، اینان از هر کس دیگری بهتر و عمیق‌تر می‌توانند مفهوم تمدن نوین اسلامی را درک، و به سمت حل مسائل آن پیشروی کنند. از آنجا که مخاطبین اصلی این کتاب جوانان و قشر دانشجو هستند و عمدتاً جریان ازدواج در همین دوران شکل می‌گیرد و هماهنگ‌سازی بین این نقطه آغازین (ازدواج و تشکیل خانواده) و نقطه نهایی و هدف آرمانی (تمدن نوین اسلامی) ضروری به نظر می‎رسد تا این مسیر برای نسل امروز و فردای ما مسیری هموار و روشن باشد، بنابر آنچه به اختصار بیان شد، در این اثر، بعد از طرح مباحثی در تبیین مفهوم تمدن نوین اسلامی، بحث خانواده در اولویت قرار گرفته است.»
این کتاب به کوشش ابراهیم یعقوبیان، مهدی اسمعیلی صدرآبادی و اکبر ولی‌پور تدوین شده و عبارت است از مقدمه: تمدن نوین اسلامی، فصل اول: چیستی تمدن، فصل دوم: ماهیت تمدن اسلامی، فصل سوم: بازسازی تمدن اسلامی، بخش اول: کلیات، فصل اول: تعریف خانواده، فصل دوم: کارکردهای خانواده، بخش دوم: عوامل تشکیل خانواده، فصل اول: زمینه‌های ازدواج و تشکیل خانواده، فصل دوم: معیارهای ازدواج، فصل سوم: بایدها و نبایدهای جشن ازدواج، فصل چهارم: عوامل تحکیم خانواده.
 تمام مطالب این کتاب، بر اساس بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری تدوین شده است.
گفتنی است قیمت این کتاب ۸ هزار تومان است که علاقه‌مندان می‌توانند آن را از طریق سایت جشنواره به نشانی quran-std.ir با ۴۰ درصد تخفیف خریداری کنند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 153 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:22


آنچه در زیر می آید قیمت روز انواع سواری پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ صفر کیلومتر در سطح بازار پایتخت است که ممکن است تا ۵ درصد در مناطق مختلف تهران دارای نوسان باشد؛

derterdt


کلید ‫واژه‌های مطلب:

|

|

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 125 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:00

بیدار شدن با (یا قبل از) طلوع خورشید به مدیرعاملانی مثل تیم آرمسترانگ از AOL و ایندرا نویی از پپسی این امکان را می دهد که فرصتی برتر نسبت به دیگران به دست بیاورند و مشکلات را قبل از اینکه بقیه ی مردم دنیا از رختخواب بیرون بیایند، از بین ببرند. این ساعات “اضافه” شانسی برای انجام تفکر خلاقانه، ورزش روزانه، و گذراندن زمان با خانواده را به آنها می دهد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بازده، در ادامه مدیران موفق و سحرخیز را به شما معرفی می کنیم که ممکن است شما را متقاعد کنند که دیگر هرگز دکمه‌ی snooze را برای هشدار زنگ بیدار باش تلفن همراهتان نزنید.

ماری بارا مدیرعامل جنرال موتورز

01

مثل مدیرعامل اسبق، دنیل آکرسون، مدیرارشد فعلی جنرال موتورز هم یک سحرخیز است. طبق پروفایلی در نیویورک تایمز، او به طور منظم ساعت ۶ صبح در دفتر کارش بوده و هست و این سحرخیزی مربوط به قبل از این است که او حتی مدیرعامل این شرکت شود.

تیم آرمسترانگ مدیرعامل AOL

02

مدیر اسبق گوگل به گاردین گفت که خوابش سنگین نیست و هر روز ساعت ۵ یا ۵:۱۵ صبح برای ورزش، مطالعه، سرهم بندی محصولات AOL و پاسخ گویی به ایمیل ها بیدار می شود. آرمسترانگ راننده ای دارد که او را هر روز به سر کار می برد و برای او این امکان به وجود می آید که در طول مسیر طولانی اش کارهایش را هم انجام دهد.

اورسولا برنز مدیرعامل زیراکس

03

برنز با بیدار شدن در ساعت ۵:۱۵ صبح، از ساعات اولیه ی صبح برای رسیدگی به ایمیل ها استفاده می کند و بعضی اوقات طبق Yahoo Financeتا نیمه های شب هم کار می کند.

او همچنین از زمانش برای ورزش کردن استفاده می کند که به عقیده ی لارا واندرکام ” کاری است که موفق ترین افراد قبل از صرف صبحانه انجام می دهند”. برنز دوبار در هفته ساعت ۶ یک ساعت از زمانش را برای آموزش شخصی, برنامه ریزی می کند.

جف ایملت مدیرعامل CE

04

ایملت به روزنامه آینده می گوید که هر روز ساعت ۵:۳۰ صبح برای ورزش بلند می شود و در طول آن روزنامه می خواند یا CNBC نگاه می کند. او ادعا می کند که ۲۴ سال تمام است که ۱۰۰ ساعت در هفته کار می کند.

ایندرا نویی مدیرعامل کمپانی پپسی

05

نویی با بیدارشدن در ۴ صبح، به روزنامه آینده می گوید “می گویند خواب نعمتی است که خدا به ما داده… نعمتی است که هیچوقت به من داده نشده.” در یک مجموعه سخنرانی در پپسی، او فاش کرد که هیچ روزی دیرتر از ساعت ۷ در سرکارش نبوده.

سرجیو مارچیون مدیرعامل فیات کریزلر

06

به گفته ی یک پروفایل “۶۰ دقیقه ای” که درباره ی برگشت او به کریزلر است، مارچیون ساعت ۳:۳۰ صبح برای رسیدگی به بازار اروپا از خواب بیدار می شود.

با استناد به برنامه و روش کاری او، یک مدیر FT نقل قول کرده است که “سرجیو یک هفته ی هشت روزه اختراع کرد، و ما کل آن را کار کردیم.”  در آن برنامه ی “۶۰ دقیقه ی” ویژه مدیر دیگری می گوید: “وقتی در ایتالیا تعطیلات بود، او برای کار به آمریکا آمد. وقتی در آمریکا تعطیلات باشد، او برای کار به ایتالیا می رود.”

بیل گراس از بنیانگذاران PIMCO

07

گراس، که حالا یک مدیر دارایی درجانوس کاپیتال در دنور است، روزش را واقعا زود شروع می کند. طبق روزنامه آینده، او ساعت ۴:۳۰ صبح برای تسویه حساب فروشگاه ها بیدار می شود و ساعت ۶ به محل کار می رود.

ریچارد برانسون، بنیانگذار و مدیر گروه ویرجین

08

در یک مصاحبه با الی ویسمن از Business Insider، برانسون فاش کرد که حدود ساعت ۵:۴۵ صبح از خواب بیدار می شود، حتی هنگامی که در جزیره ی خصوصی اش بماند و با کنار کشیدن پرده ها نور خورشید او را بیدار می کند.

او برای استفاده از آن ساعات اضافه به نحو احسن،قبل از صرف صبحانه ورزش می کند و به محل کارش می رود.

دیوید کاش مدیرعامل ویرجین آمریکا

09

دیوید جریان روزانه ی صبحش را برای AP توصیف کرد. او ساعت ۴:۱۵ صبح از خواب بیدار می شود، ایمیل هایش را می فرستد، با شرکای تجارتش در خلیج شرقی تماس می گیرد و همه ی این ها را قبل از گوش دادن به رادیو ورزشی دالاس، خواندن روزنامه و دوچرخه سواری در باشگاه انجام می دهد.

جک دورسی مدیرعامل square

10

دورسی، از بنیانگذاران توییتر، روال کاری صبحش را برای مجله ی نیویورک توصیف کرد، با یادآوری اینکه ساعت ۵:۳۰ صبح برای تفکر و اندیشه  از خواب بیدار می شود و ۶ مایل هم به آهسته دویدن می پردازد.

کارا گلدین مؤسس و مدیرعامل Hint Water

11

در یک پست در Business Insider مؤسس Hint Water می گوید او سر ساعت ۵:۳۰  برای بررسی تقویمش، رسیدگی به ایمیل های خوانده نشده و اطمینان از اینکه در طول شب اتفاق ضروری و فوری نیفتاده باشد، بلند می شود.

هنگامی که این کارها انجام گرفت، یک شیرقهوه دوبل می نوشد و قبل از اینکه اولین تماس مربوط به کارش را در ۷:۱۵ برقرار کند، به همراه همسرش و سگ هایشان به پیاده روی صبحگاهی می روند.

تیم کوک مدیرعامل اپل

12

غول تکنولوژی به سحرخیزی مشهور است.

طبق پروفایلی در تایم، “او هر صبح ساعت ۳:۴۵ از خواب بیدار می شود (بله، هر صبح)، حدود یک ساعت ایمیل می فرستد، سپس به باشگاه می رود، قهوه می خورد و بعد کار می کند. تیم کوک در این مورد می گوید: چیزی که در این مورد وجود دارد این است که وقتی کاری که انجام می دهید را دوست دارید، واقعا به عنوان یک کار به آن فکر نمی کنید. آن چیزی است که انجام می دهید و این آینده ی خوب در جایی است که من خودم را پیدا کردم.”

باب ایگر مدیرعامل دیسنی

13

ایگر به نیویورک تایمز گفت که هر صبح ساعت ۴:۳۰ بیدار می شود. او در این زمان استراحت فرصت پیدا می کند همزمان روزنامه بخواند، ورزش کند، آهنگ گوش کند، به ایمیلش سر بزند و تلویزیون نگاه کند. اگرچه این بخشی از زمان استراحتش محسوب می شود ولی او باز هم چند کار انجام می دهد.

سلی کراچک رییس Ellevate

14

رییس Ellevate و حسابدار سابق Citigroup در یک پست لینکدین نوشت که برای او هیچ زمانی به اندازه ی ۴ صبح مؤثر و ثمربخش نیست. او نوشت “یک فنجان قهوه دم می کنم، نور اتاق را تاحدی پایین نگاه می دارم، گاهی آتشی در شومینه روشن می کنم و اجازه می دهم دخترهایم کنار کامپیوترم روی صندلی چرت بزنند.”

او توضیح می دهد، از آن جا که او هنوز درگیر گفتگوهای داخلی روزانه نشده است، صبحگاه، زمانی است که آرام ترین ذهن را دارد. شاید بی ربط باشد، ولی همچنین این زمان از روز وقتی است که او خودش را خلاق ترین شخص می یابد.وی می گوید:  “در این موقع از روز است که  من خیل عظیمی از ایده ها را در ذهنم بدست می آورم.”

ایروین سیمون مدیرعامل گروه Hain Celestial

15

سیمون نسبت به اکثر مردم که تمام روز را کار می کنند، قبل از ساعت ۱۰ صبح بیشتر کارهایش را به انجام می رساند.

او ساعت ۵ صبح بیدار می شود، ایمیل هایش را مرور می کند و وارد عملیات هایی در اروپا و آسیا می شود. او همچنین عبادت می کند، سگش را به پیاده روی می برد و قبل از اینکه بچه هایش بیدار شوند ورزش می کند. همچنین، معمولاً بعد از رفتن به یک جلسه ی صبحانه در منهتن به محل کارش در لانگ آیلند می رسد.

استیو رینموند مدیرعامل اسبق کمپانی پپسی

16

مدیر اجرایی حال حاضر مقیم در دانشکده ی بازرگانی دانشگاه Wake Forest، و رییس دیرین پپسی به Yahoo Finance گفت که ساعت ۵:۳۰ بیرون از تختش، و در حال خواندن روزنامه می باشد.

او قبل از رفتن به سمت کار، نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، فایننشال تایمز و اخبار صبح دالاس را مرور می کند.

هاوارد شالتز مدیرعامل Starbucks

17

شالتز روزش را با یک ورزش روزانه شروع می کند که معمولا دوچرخه سواری با همسرش است، اما طبق وبسایت Portfolio.com ساعت ۶ صبح به سرکار می رود.

برت یورمارک مدیرعامل Brooklyn Nets

18

جوان ترین مدیر عامل NBA به SellingPower گفت که ساعت ۳:۳۰ از خواب بلند می شود و ساعت ۴:۳۰ به محل کارش می رود. در آنجا ورزش می کند و ایمیل هایی سرشار از انگیزه به اعضای تیمش می فرستد. او در آخر هفته ها کار را آسان می گیرد و در عوض ساعت ۷ صبح به محل کار می رود.

گری لی بورن مدیرعامل اسبق Oxygen Channel

19

بنیانگذار کانال اکسیژن ساعت ۶ صبح بیدار می شود و نیم ساعت بعد از آن بیرون خانه است. او به Yahoo Finance می گوید:

” یک یا دو بار در هفته، من به همراه جوانی که به دنبال مشورت با من است به پیاده روی در پارک مرکزی می روم این روش من برای کمک به پیشرفت نسل بعدی است. و اگر کسی صبح زود از خواب بیدار باشد، پس در مورد زندگی جدی است. من نمی توانم در اداره برای این کار زمان بگذارم، اما انجام دادن آن در صبح به من امکان می دهد هم ورزش کنم و هم با افراد جوان در ارتباط بمانم و نیازهای نسل آینده را درک کنم.

هایم سابان مدیرعامل Saban Capital

20

به عنوان رییس گروه Saban Capital، این میلیاردر آمریکایی زاده ی مصر اولین فنجان قهوه اش را در ساعت ۶:۰۲ دقیقه می نوشد و از آنجا شروع به کار می کند. طبق Yahoo Finance، او قبل از اینکه ۷۵ دقیقه ورزش کندحدود یک ساعت کار می کند تا روز خود را به طور واقعی شروع کند.

فریتس ون پاسچن مدیرعامل هتل های Starwood

21

به عقیده یفریتس : “ورزش چیزی است که موفق ترین افراد قبل از صرف صبحانه انجام می دهند”، مدیرعامل سابق Coors عادت دارد ساعت ۵:۵۰ دقیقه ی صبح به دویدن برود و ۶:۳۰ آماده می شود که روزش را شروع کند.

پادماسر وریور مدیر فناوری سابق Cisco

22

اگرچه واریور با بیدار شدن در ساعت ۴:۳۰ صبح به سمت محل کارش حرکت نمی کند اما یک ساعتی را به ایمیل زدن می پردازد، اخبار می خواند و ورزش می کند و به عقیده ی Yahoo Finance او حداکثر تا ساعت ۸:۳۰ در اداره اش است.

او قبلا مدیر فناوری موتورولا بوده است و یکی از تحسین برانگیزترین زنان در تجارت در طول دوره ی زندگی اش بوده است.

تیم گان از میزبانان برنامه “پروژه مد” و مشاور مد

23

نماد تصویری مد به نیویورک پست گفت که روزش را در ساعت ۵:۳۰ صبح با یک قهوه اسپرسو شروع می کند و در حال خواندن روزنامه آن را می نوشد.

او طرفدار سرسخت افراد سحرخیز است. “من عاشق این هستم قبل از طلوع خورشید از خواب بیدار شوم”. او با صحبت با روزنامه تایمز، توضیح می دهد که او حتی روزهای یکشنبه اش را هم با ” ۵۰ درازنشست در تختخوابش ” شروع می کند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 226 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:00

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سرهنگ "سیدرضاصادقیان" اظهار داشت: در راستای برخورد با تخلفات حادثه ساز و همچنین برخورد با خودروهایی که دارای خلافی بیش از 10 میلیون ریال می باشند روز گذشته ماموران پلیس راهور این شهرستان یکدستگاه سواری "هیوندا سوناتا" را متوقف کردند.

وی افزود : با اخذ استعلام از مرکز اجرائیات پلیس راهور مشخص شد که این خودرو دارای 32 میلیون ریال خلافی معوقه می باشد که به همین دلیل خودرو به پارکینگ منتقل و راننده متخلف به مراجع قانونی، معرفی شد.

صادقیان تصریح کرد: بیشترین تخلف این خودرو مربوط به سرعت و عبور از چراغ قرمز است.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:00

آیا کودکان دروغ گویان قابلی نیستند؟ آیا فکر می کنید دروغ گویی کودکان به آسانی قابل شناسایی است؟ کانگ لی، پژوهشگر علوم رشد، فرایندهایی را که هنگام دروغ گویی در ذهن کودکان رخ می دهند، بررسی کرده است. کودکان دروغ گویی را از دو سالگی شروع می کنند و به دفعات به این حربه روی می آورند. واقعیت این است که کودکان، دروغ گوهایی ماهر هستند. کانگ لی، در سخنرانی اش، ما را با ساز و کار دروغ گویی در کودکان و روش های شناسایی آن آشنا می کند.

باورهای رایج اشتباه درباره دروغ گویی در کودکان
در همین ابتدا می خواهم سوالی بپرسم. آیا، در دوران کودکی، دروغ گفته اید؟ در صورتی که پاسختان مثبت است، دست هایتان را بالا ببرید. فوق العاده است. شما صادق ترین گروهی هستید که تا به حال دیده ام. در 10 سال اخیر، به بررسی و مطالعه روند یادگیری دروغ گویی در کودکان مشغول بودم و امروز، قصد دارم تعدادی از کشفیاتم را با شما به اشتراک بگذارم.

اما، اول از همه، می خواهم داستان یکی از دوستانم را که مدیر مدرسه ابتدایی است، برایتان بازگو کنم. روزی، آقای مسینا، تماسی تلفنی دریافت می کند. تماس گیرنده به او می گوید که پسرش، جانی، مریض است و نمی تواند آن روز به مدرسه بیاید. مدیر از تماس گیرنده نامش را می پرسد و تماس گیرنده در پاسخ می گوید «من پدرم هستم!»

سه باوری که درباره دروغ گویی کودکان داریم، به صورت خلاصه در این داستان جمع شده اند.براساس باور شماره یک، دروغ گویی کودکان پس از ورود به مدرسه ابتدایی آغاز می شود. نکته دوم بر عدم مهارت کودکان در دروغ گویی و آسان بودن تشخیص دروغ هایشان توسط بزرگ سالان اشاره دارد. برمنبای باور سوم، اگر کودکان از سنین پایین شروع به دروغ گویی کنند در آینده، به صورتی بیمارگونه به دروغ گویی اعتیاد پیدا خواهندکرد و این امر نشان دهنده وجود نقص های شخصیتی در آن هاست. راستش را بخواهید، باید بگویم که هر سه باور فوق اشتباه هستند،

دروغ گویی کودکان؛ نشانه ای از فرایند عادی رشد
طی پژوهشمان، یک بازی حدس زنی را با کودکان اجرا می کنیم. از کودکان می خواهیم تا عددهای روی کارت ها را حدس بزنند. در ادامه، به کودکان می گوییم که اگر برنده بازی شوند، جایزه فوق العاده ای در انتظارشان خواهدبود. در اواسط بازی، به بهانه ای ساختگی از اتاق خارج می شویم. قبل از خارج شدن، متذکر می شویم که نباید به کارت ها دست بزنند. دوربین های مخفی ای در اتاق قرار دارند که همه حرکات این کودکان را ثبت می کنند. از آنجا که میل به برنده شدن در کودکان بسیار قدرتمند است، بیش از 90 درصد از آن ها، به محض خروج ما از اتاق، به کارت ها دست می زنند و اعداد ثبت شده روی آن ها را نگاه می کنند.

مساله مهم زمانی است که به اتاق بر می گردیم و از کودکان می پرسیم آیا در غیابمان به کارت ها دست زده اند و مخفیانه اعداد نوشته شده روی آن ها را دیده اند یا خیر. به نظر شما، کودکان به کارشان اعتراف می کنند و یا دروغ می گویند؟

یافته ها نشان می دهند که 30 درصد از کودکان در این باره دروغ می گویند و 70 درصد به اشتباهشان اقرار می کنند. این آمار برای کودکان سه ساله 50 درصد در مقابل 50 درصد است. اما آمار نشان می دهد که در این مورد، بیش از 80 درصد از کودکان چهارساله به ما دروغ گفته اند؛ پس همان طور که می بینید، دروغ گویی یکی از بخش های عادی فرایند رشد است و برخی از کودکان دروغ گویی را از دو سالگی شروع می کنند.

اثرات دروغگویی,دلایل دروغگویی,دروغگویی در نوجوانان

اگر کودکان از سنین پایین شروع به دروغ گویی کنند در آینده، به دروغ گویی اعتیاد پیدا خواهندکرد

مواد لازم برای پختن دروغ!
چرا تنها برخی از کودکان کم سال تر دروغ می گویند؟ در آشپزی، برای پختن غذایی خوب به مواد اولیه خوب نیاز داریم. دروغ خوب هم به دو ماده اولیه کلیدی نیاز دارد. نخستین ماده اولیه کلیدی توانایی ذهن خوانی است. ذهن خوانی در فرایند دروغ گویی از اهمت فراوانی برخوردار است؛ زیرا دروغ گویی بر این گزاره مبتنی است: «من می دانم که تو چیزی را که من می دانم نمی دانی».
دومین ماده اولیه کلیدی دروغ گویی خودکنترلی است. منظور از خودکنترلی توانایی کنترل گفتار، حالات چهره و زبان بدن است. یافته های ما نشان می دهند کودکانی که از توانایی ذهن خوانی و خودکنترلی بیشتری برخوردار هستند، در سنین پایین تر شروع به دروغ گویی می کنند و دروغ هایشان نیز پیچیده تر است. این دو ماده اولیه از جمله عوامل مهمی هستند که بر عملکرد ما در اجتماع نیز تاثیر مثبت می گذارند.
درواقع، وجود نقص در این دو توانایی نشان دهنده مشکلات جدی در فرایند رشد فرد است؛ پس هر وقت اولین دروغ فرزند دوساله تان را کشف کردید، به جای نگران شدن خوشحال شوید؛ چون این دروغ نشان دهنده رسیدن کودکتان به مرحله ای حیاتی از فرایند رشدش است!
تشخیص دروغ در کودکان
آیا به نظرتان کودکان دروغ گوهای خوبی نیستند و می توانید به راحتی دروغشان را تشخیص بدهید؟ پس بیایید امتحان کنیم. ابتدا، دو ویدئو برایتان پخش می شود. در این دو ویدئو دو کودک به سوال پژوهشگر جواب داده اند. سوال از این قرار است: «آیا پنهانی پشت کارت را نگاه کردی؟» تلاش کنید تا تشخیص بدهید کدام کودک دروغ می گوید و کدام یک پاسخش برمبنای حقیقت است؟
خب، اگر فکر می کنید کودک ویدئوی شماره یک دروغ می گوید، دستتان را بالا ببرید. حالا همین درخواست را درباره کودک ویدئوی شماره دو دارم.
خیلی خب، راستش را بخواهید، حدس اکثرتان اشتباه بود. به نظر می رسد بسیاری از شما توانایی چندانی در تشخیص دروغ گویی کودکان ندارید. ما این آزمایش را با بزرگ سالان مختلفی از دانشجویان رشته حقوق و فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی رشته های مختلف که تجربه چندانی از معاشرت با کودکان نداشتند و مددکاران اجتماعی و پرستاران که با کودکان و رفتارهایشان بیشتر آشنا هستند تکرار کردیم. نتایج آزمایش در همه موارد یکسان و مشابه نتیجه آزمایش فعلی مان در این سالن بود. حتی نتیجه تشخیص، افسران پلیس، قضاوت و از آن مهم تر، والدین هم درست نبود. 

دروغگویی در کودکان,دروغگویی کودکان

حالت چهره کودکان هنگام دروغ گفتن معمولا خنثی است

آیا واقعا می توان دروغ گویی کودکان را تشخیص داد؟
چرا تشخیص دروغ گویی کودکان تا این حد دشوار است؟ حالت چهره کودکان هنگام دروغ گفتن معمولا خنثی است. اما پشت این چهره خنثی غلیان احساسات و هیجان در جریان است. احساس ترس، گناه، خجالت و حتی شاید اندکی سرخوشی ناشی از دروغ در پس حالت خنثی چهره کودکان پنهان شده است.
در پنج سال اخیر، تلاش های زیادی کردیم تا راهی برای آشکارسازی این احساسات پیدا کنیم. می دانیم که زیر پوست صورتمان شبکه ای غنی از رگ های خونی وجود دارد. هنگامی که احساسات مختلف را تجربه می کنیم، جریان خونمان دچار تغییراتی ظریف می شود. یک سامانه خودکار مسئول پیاده سازی این تغییرات است. این سامانه خارج از کنترل آگاهانه مان قرار دارد.
با بررسی تغییرات جریان خون در صورت می توانیم احساسات انسان ها را تشخیص دهیم. متاسفانه، این تغییرات چنان ظریف هستند که تشخیص آن ها با چشم غیرمسلح ممکن نیست. برای رفع این مشکل، اقدام به طراحی و تولید فناوری جدیدی در حوزه تصویربرداری با نام «تصویربرداری نوری بین پوستی» کردیم.
این فناوری ارزان، غیرتهاجمی و در دسترس است.
نتایج نشان داد که جریان خون زیر پوست گونه های انسان ها، هنگام دروغ گفتن، کاهش می یابد. در این شرایط، جریان خون زیر پوست بینی افزایش می یابد. نام بامسمای «اثر پینوکیو» را برای این تغییرات انتخاب کردیم.
در حال حاضر، این فناوری در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و به احتمال زیاد کاربردهای زیادی خواهدداشت که در این لحظه به ذهنمان هم خطور نمی کنند. اما من از یک چیز مطمئن هستم. در آینده، دروغ و دروغ گویی هم تغییر خواهدکرد.

منبع: مجله موفقیت/برترین ها

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 128 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:48

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حجم سرمایه گذاری خارجی ها در امارات طی پنج ماه گذشته امسال بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون درهم بود که نسبت به همین مدت در سال گذشته میلادی بیش از ۲.۳ درصد افزایش نشان می دهد.

براساس گزارش روزنامه الخلیج، طی پنج ماه گذشته سرمایه گذاران خارجی در  بیش از ۱۲۰ پروژه سرمایه گذاری کردند که بیشتر این پروژه ها در بخش های صنعت و تجارت بودند.

با ایجاد این ۱۲۰ پروژه، برای بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

همچنین، شیخ نشین دوبی طی این مدت توانسته بیش از ۸۵ درصد از حجم سرمایه گذاری خارجی ها را به خود اختصاص دهد.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 127 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:48

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تبیان، در مناطق درگیری، پوست فاقد دفاع در برابر نور آفتاب و اثرات مخرب و زیان آور اشعه ماوراء بنفش آن است. این نواحی براحتی دچار آفتاب سوختگی می شوند. بنابراین نواحی از بدن که با لباس پوشیده نمی شود باید با کرمهای ضد آفتاب با فاکتور محافظتی حداقل بیست پوشانده شود. از قرار گرفتن در معرض آفتاب در ساعات حداکثر تابش (ده صبح تا چهار عصر) اجتناب گردد.

یکی از راههای پنهان کردن، پوشاندن ناحیه درگیر با کرم پودر رنگی مطابق با رنگ پوست است که این ضایعات از دیده پنهان شوند. هیچ کدام از این روش ها راه درمانی نیست و فقط موجب بهبودی ظاهری فرد میشود.

برای باز گرداندن رنگ پوست طبیعی:

کورتون موضعی: اول بصورت داروهای موضعی حاوی کورتون که باعث تضعیف سیستم ایمنی مهاجم میگردد. این داروها می توانند در افراد با درگیری یک یا چند ناحیه کوچک موثر باشند. این داروها باید همزمان با سایر درمان ها به کار برده شوند. مصرف طولانی مدت این داروها بخصوص با قدرت بالا باعث نازک شدن پوست و ترکهای پوستی می شود. بنابراین استفاده از آن باید تحت نظر یک متخصص پوست انجام گیرد.

نوردرمانی: درمان نواحی درگیر با اشعه ماوراء بنفش و مصرف داروئی بنام پسورالن بصورت خوراکی یا موضعی.

بدلیل ناشناخته بودن علت پیسی و از دست رفتن سلولهای رنگدانه ساز درمان قطعی وجود ندارد. درمان آن بیشتر برای توقف سفیدی و برگرداندن پیگمان در آن ناحیه میباشد. گاهی بهترین درمان عدم درمان است بویژه در افراد با پوست روشن. در این افراد جلوگیری از برنزه شدن پوست و پیدایش تضاد رنگ و در نتیجه مخفی ماندن لک های پیسی خواهد شد.

پیوند پوست: در صورت عدم بهبودی در صورتی که بیماری متوقف شده باشد و هیچگونه پیشرفتی نداشته باشد میتوان به کمک عمل جراحی پوست سالم را در نواحی درگیر بصورت نقطه ای کاشت. این روش راههای گوناگونی دارد که بسته به پوست افراد و امکانات موجود میتوان روش مناسبی را انتخاب کرد. انتقال پوست از نواحی طبیعی به نواحی سفید شده فقط در مورد تعداد محدودی از بیماران مبتلا به پیسی امکان پذیر می باشد که ضایعات پیسی محدود به یک ناحیه باشد و مدت ثابت بودن ضایعه (بدون پیشرفت) طولانی باشد.

از بین بردن رنگدانه باقیمانده: در بیمارانی که ضایعه وسعت زیادی دارد؛ عملی ترین روش درمان، رنگ زدایی از نواحی طبیعی پوست و یکدست کردن رنگ آن است. در این روش از داروهای رنگ بر یا بوسیله لیزر رنگ طبیعی پوست باقیمانده را از بین می برند. این بیماران باید از در معرض آفتاب قرار گرفتن بدون محافظ (لباس، کلاه و کرم ضدآفتاب) اجتناب کنند.

کاستن اضطرابهای روحی در درمان بسیار کمک کننده میباشد. از آنجاییکه علت بیماری ناشناخته است، روش موثر پیشگیری وجود ندارد. نقش استرس های روحی در ایجاد و تشدید بیماری قطعاْ مشخص نشده ولی در اکثر افراد دوره های شدت بیماری با استرس رابطه مستقیم دارد. در بعضی بیماریهای پوستی پدیده داریم بنام پدیده کوبنر که در این بیماریها هر قسمت از بدن که تحت تروما یا ضربه قرار گیرد ضایعات بیماری در این نواحی پدیدار میشود این ضربه الزاماْ ضربه مکانیکی نیست بلکه هر ضربه ای از جمله ترومای شیمیائی، سوختگی اسیدی و بازی، خراشیدگی، زخم، محل جراحی و حتی آفتاب سوختگی میتواند باشد. از جمله این بیماریها میتوان از پیسی، پسوریازیس یا داء صدف، لیکن پلان، زگیل و ... نام برد.

ضایعات پیسی میتواند در هر قسمت از بدن دیده شود و علاوه بر پوست میتواند در ناحیه درگیر موها را نیز سفید کند و در نواحی تحت فشار و مستعد تروما بیشتر دیده میشود. بدلیل مثبت بودن پدیده کوبنر در این بیماری و جلوگیری از بروز ضایعه در صورت باید این افراد بطور مرتب از ضد آفتاب استفاده کنند و کمتر در معرض مستقیم آفتاب قرار گیرند. نقش تغذیه در ایجاد و یا بهبودی پیسی مشخص نیست و در حال حاضر هیچ محدودیت غذائی توصیه نمیشود.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 148 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:48

1. اطلاعات

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان،بزرگسالان زیادی هستند که بیش فعالی در آنها تشخیص داده می شود. برای شما هم فرقی نمی کند زمانی که بیش فعالی فرزندتان تشخیص داده می شود، او 25 ساله باشد یا 55 ساله، بازهم پدر و مادرهستید و همچنان احساس گناه و مقصر بودن می کنید که چرا وقتی او کودک بود متوجه این علائم نشده بودید. امروزه حجم وسیعی از اطلاعات در مورد این اختلال وجود دارد و مباحث بی شماری دراین زمینه دردسترس است و معمولا فراموش می کنیم که همیشه چنین نبوده است و این که چنین غرق اطلاعات شده ایم تنها مربوط به سالهای اخیر و پیشرفت تکنولوژی می باشد. پس خودتان را بازخواست نکنید، شما به عنوان والدین با همان دانش و آگاهی که در زمان خاصی دردسترس شماست می توانید بهترین باشید.

2. خصوصیات خانوادگی

فرزندتان از یک مدرسه با قوانین بسیار ساختاری به یک مدرسه یا دانشگاهی وارد می شود که چنین اصولی در آن کمرنگ تر هستند و قوانین انضباطی دقیقی در آن جا وجود ندارد

رفتارهای بیش فعالانه ی دختر یا پسر شما ممکن است به نظرتان نیامده باشد صرفا به این دلیل که آن رفتارهای مشابه رفتارهای سایر اعضای خانواده ی بزرگ شما بوده است. مثلا، اگر خواهرها، برادرها، دخترخاله ها و پسرخاله ها و ... و یا حتی پدرومادری داشته اید که همیشه در توهم خیال یا در جنب و جوش مداوم بوده اند، رفتار کودک شما احتمالا غیرعادی یا عجیب به نظرتان نیامده است. ممکن است صرفا با توصیه ی یک دوست یا معلم فرزندتان به این فکر افتاده باشید که فرزندتان را برای تست بیش فعالی نزد پزشک ببرید. جالب است که اغلب این حرکت ناگهانی باعث می شود سایر اعضای خانواده نیز در این تست خود را محک بزنند.

3. بیش فعالی مخفی شده

گاهی علائم بیش فعالی پوشیده می شود چون فرزندتان بیماری دیگری دارد. بیشتراز 50 درصد بچه های بیش فعال، بیماری دیگری نیز دارند که همزمان با بیش فعالی وجود دارد. مواردی چون اختلال اضطراب ، اختلال یادگیری، اختلال نافرمانی مقابله ای( ODD) و سوء استفاده از دارو. اگر بیماری دیگری درمورد فرزندتان تشخیص داده شود، علائم بیش فعالی ممکن است تحت تاثیر علائم آن بیماری اولیه، مورد پوشش و غفلت قرار گیرد.

4. مهارت های کنترلی یا مقابله ای

گاهی علائم بیش فعالی بروز نمی کند تا زمانی که فرزندتان به سطوح تحصیلی بالاتری در مدرسه می رسد یا وارد دانشگاه می شود. زیرا مهارت هایی که برای غلبه و کنترل چالش های مربوط به بیش فعالی فراگرفته، دیگر برای مدیریت و مقابله با نیازهای سطوح بالاتر تحصیلی کافی نیست و نمی تواند پاسخگو باشد. بنابراین علائم بیش فعالی و کم توجهی در این مراحل از زندگی شفاف تر شده و خودنمایی می کنند، هم برای شما و هم برای فرزندتان.

5. تغییرات محیطی

گاهی علائم بیش فعالی بروز نمی کند تا زمانی که فرزندتان به سطوح تحصیلی بالاتری در مدرسه می رسد یا وارد دانشگاه می شود

گاهی بیش فعالی فرزندتان بدون این که شما یا خودش بدانید و تشخیصش دهید به طور طبیعی تسکین و تخفیف داده می شود؛ تنها دلیلش هم ایجاد تغییراتی در زندگی است و در واقع عواملی که به ناخودآگاه به او کمک می کردند تا علائم بیش فعالی اش کمتر ظاهر شوند، دیگر وجود ندارند. مثلا:

ساختار

فرزندتان از یک مدرسه با قوانین بسیار ساختاری به یک مدرسه یا دانشگاهی وارد می شود که چنین اصولی در آن کمرنگ تر هستند و قوانین انضباطی دقیقی در آن جا وجود ندارد.

اندازه کلاس

فرزندتان از یک کلاس کوچک و قابل کنترل تر به کلاسی با اندازه بزرگ تر و طبیعتا تعداد دانش آموزان بیشتر می رود.

معلم مورد علاقه

شاید فرزندتان معلم مورد علاقه اش را که ارتباط بسیار خوبی با او برقرار کرده بوده به هر دلیلی از دست بدهد؛ جابجایی، بازنشستگی، ...

ورزش

شاید فرزندتان دست از ورزش کردن بردارد مثلا به این دلیل که آسیب دیده یا دیگر علاقه ای ندارد و یا تیم مورد حمایتش دیگر وجود نداشته باشد.

دور شدن از خانه

دور شدن از محیط خانه و خانواده حالا به هر دلیلی می تواند فرزندتان را از آن ساختاری که به آن عادت کرده بوده و از تغذیه سالم و بی دغدغه دور کند و بین او و اعضای با محبت خانواده اش فاصله بیفتد، بنابراین زمینه برای بروز علائم بیش فعالی فراهم می شود.

شاید کنارگذاشتن احساس گناه و تقصیر دشوار باشد اما به باید به جای آن انرژی تان را صرف خلاقیت و حمایت تان بکنید. فرقی نمی کند فرزندتان حالا چند سال دارد، او برای حمایت و راهنمایی همچنان شما را جستجو می کند. اطلاعات تان را درمورد مشکلی که درگیر آن است بالا ببرید تا حس عشق و تکیه گاه بودن را به خوبی به فرزندتان منتقل کنید.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 120 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:03

به گزارش قدس آنلاین، علی خاکسار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که طرح ساماندهی به دست‌فروشان به عهده شهرداری است، اظهار کرد: طرح ساماندهی دست‌فروشان در حال اجراست و مکان‌های جدید برای استقرار آنها در دهکده تفریحی توریستی گنجنامه اختصاص یافته است.

وی در پاسخ به این‌که تجمع دست‌فروشان در آن سوی نرده‌های تعبیه شده در محوطه گنجنامه موجب دشواری تردد برای مردم شده است؟ گفت: در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی درخصوص هزینه‌های خدمات ارائه شده در مراکز تفریحی و توریستی گنجنامه توضیح داد: تعیین و نظارت بر نرخ‌های مربوط به این مراکز اعم از رستوران‌ها، مهمان‌پذیرها، تله‌کابین، سورتمه و پارکینگ به عهده این مجموعه است.

به گفته معاون گردشگری استان همدان، ظرفیت پارکینگ موجود در دهکده تفریحی توریستی گنجنامه جوابگوی بازدیدکنندگان در روزهای عادی و پیک است.

وی با اشاره به وضعیت فاضلاب‌های موجود در این منطقه گفت: فاضلاب‌های این منطقه وصل به شبکه  فاضلاب شهری نیست و هرچند وقت یک‌بار تخلیه می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره جمع‌آوری قلیان‌ها از دهکده گنجنامه اظهار کرد: جمع‌آوری قلیان‌ها در حوزه فعالیت این نهاد نیست و متولی آن نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی است.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 154 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:03

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بیتوته؛ ریشه استعدادهای نهانی کودکان همواره در برخی از فعالیت‌های معمولی آنها، پنهان شده است. اگر به عقب برگردید، می‌بینید که فرزندتان قبل از دوران کودکی و در دوران خردسالی به برخی فعالیت‌ها و کارها علاقه عمیق‌تری داشته است.

شناسایی و کشف استعدادهای پنهان کودکان هرچه در سنین پایینتر ایجاد شود، بهتر است و نتیجه بیشتری در پی خواهد داشت. این کار باعث میشود هم دیدگاه آنها در مورد شغل آیندهشان سریعتر شکل بگیرد و پرورش یابد و هم از نظر روحی – روانی در این زمینه تقویت شوند. تمام انسانهای این کره خاکی هرکدام با استعداد و توانایی خاص خودشان به دنیا آمدهاند. برخی از این استعدادها هیچگاه تشخیص داده نمیشوند و با مرگ فرد، دفن میشوند.

عدم شناخت استعدادهای فردی باعث بیمصرف ماندنشان میشود و برعکس تشخیصشان باعث شکوفایی و رشد بیشترشان. مشکل اصلی وقتی بروز میکند که کودک قرار است در مسیری قرار بگیرد و انتخاب کند و راهی را پیشرو دارد که قبلا اطرافیانش طی نکردهاند و تازگی دارد. در چنین شرایطی شناخت استعدادها و تواناییهای خاص کودک که قبلا به کمک بزرگترهایش اتفاق افتاده است، به او کمک میکند تا مسیر خود را روشنتر ببیند و راحتتر و مصمم‌تر انتخاب کند.

فعالیت‌های کودک را یک بررسی دقیق کنید
ریشه توانایی‌ها و استعدادهای نهانی کودکان همواره در برخی از فعالیت‌های معمولی و کودکانه آنها، پنهان شده است. اگر به عقب برگردید و روزهای قبل را بررسی کنید، می‌بینید که فرزندتان قبل از دوران کودکی و در دوران خردسالی به برخی فعالیت‌ها و کارها علاقه عمیق‌تری داشته است. تمام آن فعالیت‌ها را پشت‌سر هم به عقب برگردید تا بالاخره به نقطه‌ای برسید که روشن می‌کند کودکتان به چه چیزی بیشتر علاقه دارد.

بیشتر علایق که ریشه در وراثت و ژنتیک دارند یا به راحتی فراموش می‌شوند و یا اینکه بیش از اندازه پرداخت می‌شوند، بنابراین ممکن است در این میان استعدادهای دیگر به چشم نیایند پس در این زمینه باید به دنبال آن دسته از استعدادهایی باشید که کودک را هیجان زده می‌کنند و او با انجام آنها به وجد می‌آید.


به دنبال پرسشها و پروژه های کتاب کار در این زمینه باشید
معمولا برخی پرسشنامه ها که در اغلب تحقیقات مورد استفاده قرار میگیرند، میتوانند کمک زیادی کنند و باعث کشف استعدادهای پنهان کودکان شوند.

اگر یکی از این پرسشها را مدنظر قرار دهید و شروع به پاسخ دادن به سوالاتشان کنید خواهید دید که کمکم ذهنتان باز میشود و به چیزهایی فکر میکنید که قبلا فکرش را نمیکردید در این پروسه، بخش پنهان و پوشیده علایق کودک بیدار میشود و فرصت شناخته شدن را به دست می‌آورد.

کشف استعداد کودک, کشف استعداد کودکان

 ریشه استعدادهای نهانی کودکان در برخی از فعالیت‌های معمولی و کودکانه آنها، پنهان شده 


حرف زدن با خود کودک
استعداد با هوش، مهارتهای اجتماعی و خلاقیت فرق دارد. همه ما استعدادهایی داریم که ممکن است هیچگاه آنها را نشناخته باشیم. گاهی این استعدادها بسیار واضح هستند ولی ما باز هم آنها را نمیبینیم. حرف زدن با کودکان یکی از بهترین شیوهها برای تشخیص استعدادهای آنهاست. از آنجاییکه والدین تجربه زندگی دارند میتوانند راهنماییهای فوق‌العادهای برای فرزندانشان داشته باشند. والدین میتوانند به فرزندان خود کمک کنند تا بفهمند و یاد بگیرند که چگونه با رفتارهای امروزشان، زندگی آیندهشان را میسازند.

 شما میتوانید از آنها بپرسید که در طول انجام کار یا فعالیت مورد نظرشان، چه احساسی داشتند؟ چرا این احساس را داشتند؟ از او بپرسید آیا میتوانی مثال بزنی؟ چه چیزی را بیشتر از همه دوست داری؟ چه چیزی را دوست نداری؟ البته کودک را نباید با این نوع سوال هر روز بمباران کرد بلکه باید در فضای مناسب قرار بگیرند. کودکان تجربیات خود را به خوبی انعکاس میدهند و رفته رفته در این امر نیز موفقتر میشوند و به زودی میتوانند تواناییهای خود را بهتر برای شما توصیف کنند. هرچه اطلاعات شما در مورد عملکرد آنها در محیطهایی مثل مدرسه، باشگاه ورزشی و کلاسهای هنری بیشتر باشد، راحتتر میتوانید تواناییهای آنها را کشف کنید.

این اطلاعات به شما بینش بیشتری میدهد که به پرورش بهتر استعدادهای کودکتان کمک میکند.

به کودک خود حق انتخاب بدهید
به یاد داشته باشید که در آخر راه کودکتان باید مسیر خودش را پیدا کند و بسیار مهم است که خودش تجربه کند پس باید به او اجازه دهید تا تصمیم بگیرد و آن کاری را انجام دهد که خودش میخواهد. حمایت و تشویق شما بسیار لازم است اما کودک باید فضای کافی برای تصمیمگیری داشته باشد.

شما میتوانید به او پیشنهاد بدهید اما به هیچوجه اجبار در کار نباشد مثلا او را به کلاس موسیقی ببرید و با موسیقی آشنا کنید یا اینکه او را به کلاسهای هنری و ورزشی ببرید تا از میان آنها علایق کودکتان مشخص شود و خودش به شما بگوید که با کدامیک راحتتر است و دوست دارد آن را ادامه بدهد.

در زمان بازی رفتارها و حالات کودکتان را مورد توجه قرار دهید
به جای اینکه برای تمام فعالیتهای کودکتان برنامه‌ریزی کنید، بگذارید که خودش تصمیم بگیرد و کاری را که دوست دارد انجام دهد. در سکوت به او نگاه کنید، چه میکشد چگونه آواز میخواند و... آیا کودکتان شخصیت ورزشی دارد؟ یا اینکه از فعالیتهای درسی لذت میبرد؟ کودکان استعدادها و تواناییهای خود را با بازیهای خود نشان میدهند.  آیا کودکتان ترجیح میدهد به تنهایی بازی کند یا بازی با دیگران را دوست دارد؟ این مشاهدات کمک زیادی به شما میکنند و شما را به هدفتان میرسانند. 

استعداد کودک,پرورش استعداد کودک

استعداد با هوش، مهارتهای اجتماعی و خلاقیت فرق دارد

 
به علایق  کودکتان احترام بگذارید و انتخابهای او را حمایت کنید
گاهی اوقات به اشتباه فکر میکنیم چون آنها سن کمی دارند، پس احمق هستند و خیلی چیزها را نمی فهمند. بهتر است دخالتهای بیجا را فراموش کنید. کودکان همیشه نمیدانند استعدادهایشان در چیست اما به زودی یاد میگیرند. آنها نیاز دارند که شما فرصت کافی در اختیارشان قرار  دهید تا خودشان تشخیص دهند. هرگز کودک خود را لای منگنه نگذارید شاید او از چیزی که شما میخواهید، هیچ لذتی نمیبرد. او را به زور به مسیری هل ندهید که نمیخواهد و وقتی که راهی را انتخاب کرد، او را حمایت کنید مگر اینکه احساس کنید ممکن است خطری تهدیدش کند.

هرگز به استعدادها و توانایی‌هایشان بی‌توجهی نکنید
بسیار مهم است که به یاد داشته باشید کودکتان به راحتی آن چیزی را که در آن استعداد بسیار زیاد دارد فراموش میکند و کنار میگذارد اگر فقط و فقط احساس کند شما به او توجه ندارید و اهمیت نمیدهید.

مثلا وقتی که مشغول انجام کار مورد علاقهاش است به او بگویید: «بهتر نیست اینها را جمع کنی و به تکالیفت برسی». سعی کنید که دیدگاه خود را عوض کنید و او را بیشتر درک کنید.

ما در مقام والدین کودکان وظیفه داریم کودکان خود را به درستی پرورش دهیم و به آنها کمک کنیم در آینده انسانهای بهتری باشند.

ما باید برای آنها پناهگاه امنی باشیم و محیطی دوستداشتنی را فراهم کنیم تا این شکوفه‌ها، گل شوند و میوه بدهند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 121 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:03

مکتب تأویل در ادبیات کشور از دیرباز مورد استفاده تحلیلگران، نویسندگان و صاحبنظران ادبی قرار گرفته و همواره از جایگاه بالایی برخوردار بوده است. این مکتب قدرتمند بعدها به ادبیات غرب راه یافت و با اسم مکتب «هرمونتیک» تثبیت شد؛ بی‌آنکه غربیان بر آن باشند که به ایران  به عنوان مبتکر اصلی این نحله اشاره کنند.

جالب این است که نویسندگان ایرانی غالباً به سمت و سوی تأویل علاقه دارند؛ بدون آنکه بدانند ریشه اصلی این جریان ادبی در ایران شکل گرفته است. در این شیوه نقد اصولاً با عدم قطعيت در معنا و ايجاد شك و شبهه در ایده وجود  يك معناي مشخص و معين در متون ادبي رو به‌رو هستیم.

همچنين، اين شیوه نقد می‌گوید که هر فرد، با توجه به آرا و آموزه‌هاي شخصي خود، مي‌تواند به معاني متفاوتي از متن برسد.نظریه‌پردازان مکتب تحلیلی تأویل بر این اصل پافشاری می‌کنند که متون ادبي، مستقل هستند و جدا از نویسنده اثر باید ارزیابی شوند و نظرات و باورهای نویسنده در نقد هرمونتیکی تأثیرگذار نیست. به عبارت ديگر، درك مخاطب از متن، بايد جدا از متن باشد و تأويل تنها مي‌تواند درباره متن ـ ‌و نه بيشترـ صحبت كند.

بر مبناي ديدگاه‌هاي مطرح‌شده درباره تأويل متن، نقد ادبي بايد بر اساس آرا و ديدگاه‌هايی تدوين گردد كه منتقد را به سوي رمزگشايي هدايت كند. در مجموع، مركز ثقل تأويل همان رمزگشايي از متن و درك مفهوم آن است. به علاوه، بسياري از هواداران اين شيوة تحليلي، دامنه و گستره تأويل را به زندگي روزمره و عادي مردم و حتي صاحبان انديشه مي‌كشانند و چنين مي‌گويند كه انسان در تمامي لحظات زندگي خود به تأويل مي‌پردازد؛ چه آن زمان كه در نقش يك پژوهشگر ظاهر مي‌گردد و به ارایه ديدگاه‌هاي خود مشغول است و چه هنگامي كه فردي به تأويل شنيده‌هاي خود در طول روز یا تأويل اخبار روزانه مشغول است. در اصل، از اين منظر خاص، تأويل پيوندي ناگسستني با فرآيند تفكر دارد. از اين رو، تأويل فرآيندي بسيار پيچيده و چندوجهي است. نظريه‌پردازان هرمنوتيك نوين، برخلاف نظريه‌پردازاني چون شلايرماخر و ديلتاي كه مدعي بودند معنا در همان متن به قطعيت مي‌رسد، چنين اظهار مي‌دارند كه نبايد توجهي به پديدآورنده اثر داشت. به جاي آن، بايد به تفسير روند درك متن و تأويل آن انديشيد.

علم تأويل در ايران  در تفسير قرآن كريم، داستان‌هاي عارفانه، روايات مذهبی، شرح حال عارفان و مشاهير ادبي و... به كار گرفته مي‌شده ‌است. در قديم، تأويل را چونان كشف حجاب‌ها مي‌پنداشتند و بر آن بودند كه مقصود اصلي نويسندگان را دريابند. نكته قابل تأمل، نوع بينش فرهيختگان گذشته است.آنها اعتقاد داشتند كه تنها پيامبر(ص) و ایمه(ع) به‌درستي و بدون كوچك‌ترين نقصي قادر بودند كتاب‌هاي مقدس را تأويل كنند و معاني پنهاني آنها را آشكار سازند و به همین دلیل، نظر افراد دیگر همواره درصدی از خطا و نقص را با خود دارد.  مکتب تأویل در ادبیات کشور از دیرباز مورد استفاده تحلیلگران، نویسندگان و صاحبنظران ادبی قرار گرفته و همواره از جایگاه بالایی برخوردار بوده است. این مکتب قدرتمند بعدها به ادبیات غرب راه یافت و با اسم مکتب «هرمونتیک» تثبیت شد؛ بی‌آنکه غربیان بر آن باشند که به ایران  به عنوان مبتکر اصلی این نحله اشاره کنند.

جالب این است که نویسندگان ایرانی غالباً به سمت و سوی تأویل علاقه دارند؛ بدون آنکه بدانند ریشه اصلی این جریان ادبی در ایران شکل گرفته است. در این شیوه نقد اصولاً با عدم قطعيت در معنا و ايجاد شك و شبهه در ایده وجود  يك معناي مشخص و معين در متون ادبي رو به‌رو هستیم.

همچنين، اين شیوه نقد می‌گوید که هر فرد، با توجه به آرا و آموزه‌هاي شخصي خود، مي‌تواند به معاني متفاوتي از متن برسد.نظریه‌پردازان مکتب تحلیلی تأویل بر این اصل پافشاری می‌کنند که متون ادبي، مستقل هستند و جدا از نویسنده اثر باید ارزیابی شوند و نظرات و باورهای نویسنده در نقد هرمونتیکی تأثیرگذار نیست. به عبارت ديگر، درك مخاطب از متن، بايد جدا از متن باشد و تأويل تنها مي‌تواند درباره متن ـ ‌و نه بيشترـ صحبت كند.بر مبناي ديدگاه‌هاي مطرح‌شده درباره تأويل متن، نقد ادبي بايد بر اساس آرا و ديدگاه‌هايی تدوين گردد كه منتقد را به سوي رمزگشايي هدايت كند. در مجموع، مركز ثقل تأويل همان رمزگشايي از متن و درك مفهوم آن است. به علاوه، بسياري از هواداران اين شيوة تحليلي، دامنه و گستره تأويل را به زندگي روزمره و عادي مردم و حتي صاحبان انديشه مي‌كشانند و چنين مي‌گويند كه انسان در تمامي لحظات زندگي خود به تأويل مي‌پردازد؛ چه آن زمان كه در نقش يك پژوهشگر ظاهر مي‌گردد و به ارایه ديدگاه‌هاي خود مشغول است و چه هنگامي كه فردي به تأويل شنيده‌هاي خود در طول روز یا تأويل اخبار روزانه مشغول است. در اصل، از اين منظر خاص، تأويل پيوندي ناگسستني با فرآيند تفكر دارد. از اين رو، تأويل فرآيندي بسيار پيچيده و چندوجهي است. نظريه‌پردازان هرمنوتيك نوين، برخلاف نظريه‌پردازاني چون شلايرماخر و ديلتاي كه مدعي بودند معنا در همان متن به قطعيت مي‌رسد، چنين اظهار مي‌دارند كه نبايد توجهي به پديدآورنده اثر داشت. به جاي آن، بايد به تفسير روند درك متن و تأويل آن انديشيد.

علم تأويل در ايران  در تفسير قرآن كريم، داستان‌هاي عارفانه، روايات مذهبی، شرح حال عارفان و مشاهير ادبي و... به كار گرفته مي‌شده ‌است. در قديم، تأويل را چونان كشف حجاب‌ها مي‌پنداشتند و بر آن بودند كه مقصود اصلي نويسندگان را دريابند. نكته قابل تأمل، نوع بينش فرهيختگان گذشته است.آنها اعتقاد داشتند كه تنها پيامبر(ص) و ایمه(ع) به‌درستي و بدون كوچك‌ترين نقصي قادر بودند كتاب‌هاي مقدس را تأويل كنند و معاني پنهاني آنها را آشكار سازند و به همین دلیل، نظر افراد دیگر همواره درصدی از خطا و نقص را با خود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 115 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:58

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، نیره پیروزبخت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در سال‌های اخیر وضعیت رو به جلویی داشته‌ایم و با وجود اینکه در دوران تحریم سال‌های سختی را داشتیم، توانستیم بر خیلی از مشکلات غلبه کنیم و برای رضای خداوند و مردم یکسری کارهایی را انجام دهیم.

وب افزود: مهم‌ترین بحث برای ما سلامت و ایمنی مردم بوده و این مساله جزو وظایف اصلی سازمان است و با توجه به این مساله در چند سال اخیر توانستیم بازرسی‌های سطح بازار را گسترش دهیم تا ببینم چیزی که دست مردم می‌رسد در حد انتظارات باشد.

وی ادامه داد: برای اقدامات انجام شده خداوند توفیقی به ما داده تا بازرسی‌ها را گسترش دهیم و در کنار این مساله در بحث حقوق مصرف کننده نیز ورود کردیم و همراه با سازمان تعزیرات حکومتی حمایت و گشت‌های مشترکی داشته‌ایم که حتی بحث کم فروشی نیز کنترل می‌شود تا حقی ضایع نشود.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه در حوزه‌های دیگر نیز پیشرفت‌هایی داشته‌ایم، گفت: یکی از این اقدامات ورود در حوزه حلال بوده، به طوری که از سال 88 با همه قوا ورود شد چون خطر واردات کالاهایی که حلال بودن آنها دارای شبهه بود کشور را تهدید می‌کرد، بر همین اساس همه کالاهای وارداتی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه منسوجات و پوشاک و دارویی و غیره ورود پیدا کردیم و توانستیم در موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلام نیز وارد شویم.

این مسئول ادامه داد: استاندارد غذای حلال را نیز توانستیم با بیش از 98 درصد انطباق با فقه شیعه جعفری بین 32 کشور تدوین کنیم و با توجه به این مسائل در بین کشورهای اسلامی جایگاه بهتری پیدا کرده‌ایم.

پیروزبخت، افزود: همچنین کمیته سیاست‌گذاری و راهبری حلال نیز به دولت پیشنهاد شده و در مجموع تقسیم‌بندی که انجام شده، بحث‌های شرعی و تأییدیه‌های شرعی زیر نظر آیت‌الله عالمی و بحث‌های فنی توسط سازمان استاندارد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین با رهنمودها و استفاده از فتاوای آیت‌الله شاهرودی گردشگری حلال را استانداردسازی کردیم و این جزو افتخارات ما بوده که رییس کمیته استاندارد آیت‌الله شاهرودی هستند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:58

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در جلسه بررسی صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی برای تولید دو هزار مگاوات برق در استان، با بیان این که برق زیربنای توسعه است، اظهار داشت: با توجه به این که مصرف برق در استان تقریبا با تولید آن برابری می‌کند و در واگذاری برق به مصارف بالای صنعتی مشکل داریم لذا از دو سال قبل مصمم به افزایش ظرفیت تولید برق در استان شده‌ایم.

وی با بیان این که حداقل باید دو هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق استان افزوده شود، گفت: با توجه به وضعیت مالی شرکت‌های دولتی، امکان سرمایه‌گذاری دولت در این زمینه فراهم نیست، بنابراین با پیگیری‌های انجام شده توانستیم یکی از سرمایه‌گذاران خارجی موفق، باسابقه و صاحب فناوری روز دنیا در صنعت برق را برای اجرای این پروژه جذب کنیم.

جبارزاده خاطرنشان کرد: با این سرمایه‌گذار توافق کرده‌ایم که دو نیروگاه در شهرهای بناب و صوفیان احداث کند که این دو نیروگاه در مدت سه سال و با سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری احداث می‌شود و در مجموع نیاز برق استان را تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در یک سال و نیم گذشته علی‌رغم پیگیری‌های مکرر این سرمایه‌گذار، هنوز مجوز شروع عملیات اجرایی از سوی وزارت نیرو صادر نشده، افزود: بنده در جلسه شورای اداری استان به معاون رییس جمهور هم اعلام کردم که متاسفانه بدنه کارشناسی وزارتخانه‌ها با روند سرمایه‌گذاری در استان همراهی نمی‌کنند.

جبارزاده اظهار داشت: هماهنگی‌ با دستگاه‌های مرکزی ضروری است، اما این که منتظر باشیم تا آنها برای استان ما تصمیم بگیرند به جز اتلاف وقت ثمره دیگری ندارد، لذا مدیران و تصمیم‌گیران استان باید دست به دست هم داده و مقدمات لازم برای اجرای این پروژه را فراهم کنند.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: مدیر استانی باید این توان و اختیار را داشته باشد که در حوزه مسوولیت خود تصمیم‌گیری کند و در شان مدیران لایق استان نیست که چشم به تصمیمات مرکز دوخته باشند.

وی با تأکید بر اینکه نظر کارشناسی را باید مدیران استان اعلام کنند، افزود: در صورت فراهم شدن مقدمات و تایید مسایل فنی توسط مدیران استان، خواهیم توانست به پشتوانه تصمیمات استانی موافقت دستگاه‌های مرکزی را نیز اخذ کنیم.

جبارزاده خطاب به مدیران استانی با بیان این که باید دستگاه‌های مرکزی را برای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری متقاعد کنید، افزود: مدیران بومی بهتر از مدیران مرکز از شرایط استان اطلاع دارند و بهتر می‌توانند در خصوص صدور مجوزهای مختلف تصمیم‌گیری کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه افزایش تولید برق نیاز حیاتی توسعه استان و شمال غرب کشور است، افزود: تکلیف این پروژه باید امروز تعیین شود و از مدیران ذیربط می‌خواهم که با تمام توان مدیریتی و اختیارات قانونی تصمیمات اساسی و منطبق با ضوابط را اتخاذ کنند تا پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی همچنین تأکید کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح از جمله آب، برق و گاز بدون مشکل تامین خواهد شد و مدیران استانی در این خصوص اهتمام کافی را خواهند داشت.

در این نشست که با حضور سرمایه‌گذاران شرکت یونیت ترکیه به عنوان مجری نیروگاه‌های برق بناب و صوفیان برگزار شد، مسایل مختلف این دو پروژه از قبیل بحث‌های زیست‌محیطی، کاربری زمین، تأمین زیرساخت‌ها، پدافند غیرعامل، امکان‌سنجی اتصالات شبکه برق، معافیت‌های مالیاتی و صدور مجوزهای استانی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مقرر شد موضوع تأمین آب پایدار مورد نیاز نیروگاه صوفیان در جلسه‌ای تخصصی با مدیران صنعت آب استان بررسی شده و در خصوص محل احداث این نیروگاه نیز نظر کارشناسی دستگاه‌های مسوول طی یک هفته اعلام شود.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 129 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:58

حداکثر تعداد کاراکتر نظرميياشد .

نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور  وآموزه های دینی  مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 113 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:45

به گزارش قدس آنلاین،آیت‌الله سید محمدنقی شاهرخی نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای جنوب شرق آسیا و نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، درباره کشتار بی‌رحمانه مسلمانان کشمیر به‌دست ارتش هند، اظهار کرد: کشمیر تنها استان در کشور هند است که اکثریت مردم آن مسلمان هستند. این مردم در طول سالیان گذشته بارها به بهانه‌های مختلف مورد ظلم واقع شده و خسارات جانی و مالی فراوانی را متحمل می‌شوند. پلیس هند در سالهای گذشته نیز برخوردهای غیرانسانی و وحشیانه‌ای با مردم این منطقه داشته است.

آیت‌الله شاهرخی با بیان اینکه کشتار مردم مسلمان و بی‌گناه کشمیر یک فاجعه سیاه تاریخی است که توسط حکومت هند رقم خورده، تصریح کرد: امت مسلمان باید در قبال این کشتار سکوت نکند و با هر وسیله ممکن به کمک این مظلومین بشتابد. خداوند در سوره نساء خطاب به مسلمانان می‌فرماید: «وَ ما لَكُمْ لاتُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ...». بنابراین همه باید در حد توان خود به این مظلومان کمک کنند و این تکلیف الهی است.

وی در پاسخ به این پرسش که دولت جمهوری اسلامی چه اقداماتی باید انجام دهد، گفت: دولت جمهوری اسلامی باید ضمن موضع‌گیری صریح به این فاجعه، عواقب آن را برای دولت هند روشن کند، باید تأثیر این رفتارهای وحشیانه را بر روابط کشورهای منطقه از جمله ایران با دولت هند گوشزد نماید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در کشورهای جنوب شرق آسیا با ابراز "با طلاب و علمای کشورهای آن منطقه به‌ویژه هند و بنگلادش مسائل را بررسی و پیگیری می‌کنیم"، متذکر شد: در دنیای امروز یکی از تأثیرگذارترین راهکارها برای مقابله با چنین ظلمهایی، اطلاع رسانی گسترده در رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف و آگاه کردن دنیا از وقوع این جنایات و نشان دادن این مظلومیتها است.

انتهای

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 138 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:45

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، استاد حمید سبزواری ــ خالق بهترین و خاطره‌انگیزترین سرودهای انقلابی ــ که به‌حق به نام «پدر شعر انقلاب» شهرت یافته بود، برای اصحاب فکر و فرهنگ ــ به‌خصوص اهالی شعر و ادبیات ــ نامی قابل احترام و چهره‌ای کاملاً شناخته ‌شده بود، شاعری که به‌معنای واقعی کلمه «متعهد و انقلابی» بود و شعرش تاریخ منظوم انقلاب اسلامی، به این معنا بود که در آیینه شعرها و سرودهای انقلابی او می‌توان تمام فراز و نشیب‌های تاریخ انقلاب را ــ از قیام تاریخی 15 خرداد سال 42 تا به امروز ــ به نظاره نشست.

استاد سبزواری هم‌قبله و هم‌قبیله شاعران متعهد و رسالتمداری چون کمیت و فرزدق و دعبل بود. او شعر را اسباب تفنن و تفرعن شاعرانه نمی‌دانست و همچون پیشاهنگان و سرهنگان شعر و ادب پارسی بر این اعتقاد و باور بود که «شعر پرتویی از شعور نبوت» و محملی برای ایفای رسالت انسانی و اجتماعی است. به همین اعتبار ــ چه پیش از انقلاب و چه بعد از انقلاب ــ همواره پیرنگی خاص از دغدغه‌های اجتماعی ــ سیاسی در جان شعرهای او جلوه‌گر بود. او بر بوم شعرهای خویش، حماسه مقاومت و پایمردی انسان در برابر ظلم، تجاوز، تبعیض و بی‌عدالتی را آن‌گونه زیبا و گویا به تصویر کشیده است که همه مردم جهان می‌توانند با اسطوره‌ها و نمادهای شعری او احساس پیوستگی و همذات‌پنداری کنند.

او از جمله پایه‌گذاران شعر انقلاب و از تأثیرگذاران این حوزه است، به همین دلیل کاروان شعر انقلاب خود را به‌نوعی مدیون وی می‌دانند. رضا اسماعیلی، شاعر، همزمان با چهلمین روز درگذشت پدر شعر انقلاب، غزلی تقدیم این شاعر کرده است:

آمد ز راه مرد و غزل‌خوان سلام کرد
چون بوی گل، به باغ و گلستان سلام کرد

در پیش پای حضرت دریا بلند شد
شبنم‌زده، به فطرت باران سلام کرد

بر بوم نور، خنده آیینه را کشید
عاشق شد و به صبح درخشان سلام کرد

رد شد ز کوچه‌باغ نگاه فرشته‌ها
با لهجه فرشته، به انسان سلام کرد

وقتی شکست بغض خدا در گلوی او
«امَّن یُجیب» خواند و به ایمان سلام کرد

در گوش لاله‌ها، غزلی دل‌شکسته خواند
آتش به سر، به داغ نیستان سلام کرد

با داغ دل، سرود غریبی ز درد خواند
در فصل خون، به زخم شهیدان سلام کرد

در فتنه‌خیز خون و خطر، قد نکرد خم
قامت کشید سرخ و به توفان سلام کرد

او شاعر حماسه خرداد عشق بود
با نای جان، به پیر جماران سلام کرد

آهسته از کنار نگاه زمین گذشت
در آسمان، به حضرت جانان سلام کرد

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 133 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:45

بیشتر از ۹۰ درصد زعفران جهان در ایران و ۸۰ درصد از این مقدار در استان‌های خراسان تولید و به کشورهایی همچون افغانستان، چین و اسپانیا صادر می‌شود و متأسفانه با برند این کشورها در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

آمارها نشان می‌دهد، درسال زراعی گذشته ۲۸۰هزار تن زعفران در استان تولید شده است که در مقایسه با سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است.

از طرفی در حال حاضر ۱۱۷هزار خانواده در استان خراسان رضوی به کاشت و برداشت زعفران مشغول هستند‌.

اگرچه افزایش تولید زعفران در استان، خبر بسیار خوشحال کننده ای برای صنعت زعفران استان است، اما یکی از مسایلی که در سال‌های اخیر تولید این محصول را مورد تهدید قرار داده است و بازار آینده آن را برای کشور و خصوصاً استان‌های خراسان که مرکز اصلی تولید این محصول در کشور هستند، با خطر روبه‌رو خواهد کرد، قاچاق پیاز این محصول به خارج از کشور و خصوصاً کشور افغانستان است.

با این حال بی‌شک اگر برای آن تدبیر اساسی اندیشیده نشود، جامعه هدف آن در استان با مشکلات عدیده ای روبه‌رو خواهد شد.

*ضرورت جلوگیری از قاچاق زعفران

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: هرگونه چالشی که برای این محصول رخ دهد، ضرر و زیان آن مستقیماً متوجه تولیدکنندگان استان‌های خراسان می‌شود.

سعید باستانی می‌افزاید: اگر فعالیت‌های نظام‌مند برای جلوگیری از قاچاق پیاز زعفران و برخورد با متخلفان صورت نپذیرد، در آینده نزدیک شاهد کاهش چشمگیر کاشت این محصول و بناچار بیکاری روستاییان و مهاجرت آن‌ها به حاشیه شهرهای بزرگ همچون مشهد خواهیم بود که بدون تردید مشکلات فراوان بعدی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس دهم که قسمت عمده ای از زعفران استان در حوزه انتخابیه وی تولید می‌شود، اظهار می‌دارد: پدیده قاچاق پیاز زعفران در فاصله کاشت تا برداشت زعفران با افزایش قیمت پیاز این محصول از طریق مجموعه‌های دلالی، باعث می‌شود، برخی کشاورزان خرده مالک، وسوسه شوند و پیاز زعفران را به فروش برسانند.

وی تصریح می‌کند: از طرفی برخی افراد نیز که تمایل به کاشت این محصول دارند، به دلیل قیمت بالای پیاز زعفران از کاشت آن سر باز می‌زنند. بنابراین افراد سودجو با استفاده از این فرصت، این محصول را از طریق مرزهای شرقی به کشورهایی همچون افغانستان قاچاق می‌کنند که ادامه این فعالیت غیر قانونی، باعث خواهد شد، افغانستان و سایر کشورهای مقصد قاچاق، رقیب جدی برای زعفران استان شوند.

وی می‌گوید: برای جلوگیری از قاچاق پیاز زعفران، ابتدا باید به مردم اطلاع رسانی و سپس در بین آن‌ها فرهنگ‌سازی شود که کسب منافع کوتاه مدت از طریق فروش پیاز زعفران، باعث از دست رفتن مزایای کلان بلند مدت برای استان خواهد شد و افزایش بیکاری، گسترش پدیده مهاجرت و حاشیه نشینی روستاییان را در پی خواهد داشت.

وی یادآور می‌شود: در این میان تدوین برخی ابزارها و سیاست‌های حمایتی برای کشاورزان زعفرانکار از سوی دولت و مجلس و نهاد‌های حمایتی لازم و ضروری است.

*تشدید نظارت‌ها

وی می‌افزاید: برای جلوگیری از قاچاق پیاز زعفران، تشدید نظارت ها از سوی نهاد‌های متولی در استان بسیار مهم است، هر چند که مسؤولیت پیشگیری و جلوگیری از قاچاق پیاز زعفران بر عهده یک سازمان خاص نیست، بلکه همه سازمان ها نظیر جهاد کشاورزی، نهاد‌های اطلاعاتی، مراکز آموزش عالی و نهاد‌های قضایی و انتظامی باید اهتمام ویژه ای را برای کاهش این چالش خصوصاً در حوزه‌های مرزی و مناطق ویژه اقتصادی انجام دهند.

وی تصریح می‌کند: قاچاق این محصول در شرایطی در حال رخ دادن است که کشورهای دیگر برای محصولات راهبردی خود ارزش قایل هستند و حتی گونه‌های بذری آن‌ها را در بانک‌های مخصوص نگهداری می‌کنند تا از توسعه این محصول در کشورهای دیگر جلوگیری شود.

*توجه به افزایش کیفیت و فرآوری زعفران

وی می‌افزاید: باید سازمان‌های متولی نظیر جهاد کشاورزی و مراکز آموزش عالی استان، به  افزایش کیفیت و فرآوری زعفران استان توجه بیشتری کنند، به طوری که باید هر گونه فرآوری، معرفی و تولید محصول جدید در حوزه‌های مختلف همچون غذایی و دارویی زعفران از سوی استان‌های خراسان صورت بگیرد تا با در اختیار گرفتن دانش زعفران به مرجعیت استان‌های خراسان، در هر شرایطی این محصول و مشتقات فرآوری شده از آن به نام ایران و خراسان در جهان شناخته شود.

وی اظهار می‌دارد: فرآوری زعفران، فرصت‌های شغلی فراوانی را برای استان ایجاد خواهد کرد و ضروری است، مردم و مسؤولان استان با همدلی برای توسعه این محصول بکوشند تا دیگر شاهد قاچاق پیاز زعفران نباشیم.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 146 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 11:34

به گفته سید کامل تقوی نژاد- رئیس سازمان امور مالیاتی- قرار است در بهمن ماه سال جاری به طور کامل از طرح جامعه مالیاتی رونمایی شود. یکی از برنامه‌های مهم مالیاتی این طرح، الزام سه میلیون و 200 هزار واحد صنفی به استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروش است.

تاکنون 29 صنف به نصب صندوق مکانیزه فروش در فروشگاه‌های خود موظف شده‌اند؛ سازمان امور مالیاتی برای استقبال بیشتر کسبه، معافیت مالیاتی 10 درصدی برای استفاده از صندوق مکانیزه در نظر گرفته است. به نظر می‌رسد چنین طرحی به شفافیت بیشتر مالیاتی و اقتصادی منجر می‌شود. اگر بدرستی طرح یاد شده عملیاتی شود، زنجیره تولید و مصرف کالای داخلی و همین طور زنجیره واردات تا مصرف کالای خارجی بخوبی رصد خواهد شد. مانیتور کردن این چرخه موجب کاهش فرار مالیاتی، شناسایی قاچاقچیان، حذف واسطه‌های فراوان و در نهایت ایجاد شفافیت بیشتر در اقتصاد خواهد شد.

*شناخت زنجیره توزیع با صندوق مکانیزه

سال‌هاست از عبارت‌هایی مانند دست‌های پشت پرده، سلطان فلان کالای وارداتی، فرار مالیاتی و قاچاقچیان در بین مردم و رسانه‌ها بسیار استفاده شده است. هر یک از موارد فوق بارها از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار گرفته است، اما مهم‌ترین عامل شکل‌گیری بسیاری از فسادهای مالی به نبود شفافیت در اقتصاد بر می‌گردد. وجود سیستم مالیاتی که بتواند همه فعالیت‌های اقتصادی جامعه را رصد کند، افزون بر جلوگیری از فرار مالیاتی، فساد مالی در سایر بخش‌های اقتصادی را نیز کنترل و ردیابی می‌کند. بدین ترتیب اطلاعات به دست آمده از سامانه‌های مالیاتی سبب رسوایی سودجویان در دیگر حوزه‌ها خواهد شد. در واقع می‌توان گفت ایجاد اطلاعات شفاف موجب شکل‌گیری نظام خود کنترلی در اقتصاد می‌شود. صندوق‌های مکانیزه فروش که در انتهای زنجیره توزیع (فروشنده نهایی) قرار می‌گیرند، نقش مؤثری در زیربنای شکل‌گیری اطلاعات مبادلات تجاری خواهد داشت. هر کالایی که در فروشگاهی به مشتری نهایی فروخته می‌شود، توسط فروشنده از عمده فروشی خریداری شده است. بدین ترتیب رهگیری کالا تا مبدأ تولیدکننده یا وارد کننده از گمرک ادامه خواهد داشت. بر این اساس تمام افرادی که در این چرخه حضور داشتند باید مالیات بپردازند و بسیاری از واسطه‌ها که به علت نبود اطلاعات جامع از مالیات‌دهی فرار می‌کردند، اکنون با این شیوه شناسایی می‌شوند. از طرفی اگر کالایی به صورت غیر قانونی وارد کشور شده باشد، براحتی شناسایی می‌شود، بنابراین قاچاق نیز تا حدودی قابل ردیابی خواهد شد. البته در بسیاری از کالاها و خدمات موضوع بدین سادگی نیست و شناسایی زنجیره توزیع بسیار زمان‌بر و پر هزینه است. در هر حال مزایای صندوق مکانیزه فروش برای بسیاری از صنوف پابرجاست.

*حرکت به سوی مالیات عادلانه

همه ساله بسیاری از کسبه از مالیات‌های سنگین ابراز ناراحتی می‌کنند. بخشی از ناراحتی بازاریان مربوط به میزان نرخ مالیاتی و بخشی دیگر به نحوه محاسبه مالیات برمی‌گردد. به طور طبیعی سازمان مالیاتی در مورد اول دخالتی ندارد، اما در مورد دوم سلیقه سر ممیزهای مالیاتی ممکن است سبب ناعادلانه بودن مبلغ مالیاتی شود. بسیار اتفاق می‌افتد که مغازه‌داری به دلایل مختلف سال مالی خوبی را سپری نمی‌کند و حتی زیان می‌کند، اما سازمان امور مالیاتی نه تنها مالیاتش را کاهش نمی‌دهد، بلکه درصدی به مالیاتش می‌افزاید. یکی از ویژگی‌های صندوق‌های مکانیزه فروش، کاهش دخالت‌های سلیقه‌ای در میزان مالیات مؤدیان خواهد بود. بدین ترتیب خطای انسانی تا حدود زیادی برطرف می‌شود. در نقطه مقابل، بسیاری از افراد که درآمدهای خود را به دروغ کم اظهار می‌کردند دیگر نمی‌توانند به صورت قبل درآمدهایشان را مخفی کنند؛ بنابراین صندوق‌های مکانیزه فروش فضا را برای پرداخت مالیات عادلانه‌تر فراهم می‌آورند.

*جلب رضایت مؤدیان با معافیت مالیاتی 10 درصدی

سازمان امور مالیاتی بیش از هر زمان دیگر برای اجرای طرح جامع مالیاتی نیازمند ارتباط مؤثر و همکارانه‌ای با مؤدیان مالیاتی است. در واقع بخشی از موفقیت هر طرح مالیاتی به رضایتمندی مردم مربوط می‌شود. به طور طبیعی با اجرای طرح جامع مالیاتی درآمدهای مالیاتی افزایش خواهد یافت، اما نباید افزایش درآمدهای مالیاتی دولت (پرداخت مالیات بیشتر) موجب ناراحتی گسترده فعالان اقتصادی گردد. بنابراین طی رونمایی از طرح‌های مختلف مالیاتی، سازمان امور مالیاتی باید از مشوق‌های جدید استفاده کند. اگر به 10 سال پیش برگردیم و طرح خوداظهاری مالیاتی را بررسی کنیم بخوبی درمی‌یابیم، با وجود افزایش دو برابری درآمدهای مالیاتی در اولین سال اجرای این طرح، نارضایتی از سوی فعالان اقتصادی صورت نگرفت. در واقع سازمان امور مالیاتی با وارد کردن مؤدیان به جریان تنظیم مالیات خودشان علاوه بر ایجاد حس همکارانه در بین صنوف مختلف، درآمدهای مالیاتی را هم به دو برابر افزایش می‌دهد باید توجه داشت هرچه رضایت مؤدیان از نحوه و میزان مالیات بیشتر باشد، هزینه‌های مادی و معنوی طرح‌های مالیاتی برای دولت و مردم کمتر خواهد بود. در همین راستا سازمان امور مالیاتی معافیت مالیاتی 10 درصدی برای استفاده از صندوق مکانیزه فروش اختصاص داده است. معافیت 10 درصدی را می‌تواند هزینه‌های ناشی از خرید و نصب صندوق‌های مکانیزه تا حدودی پوشش دهد.

درهرحال براساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور، مؤدیان مالیاتی به استفاده از سامانه صندوق فروش (مکانیزه فروش) ملزم شده‌اند که در صورت استفاده نکردن از سامانه های مزبور، از معافیت مالیاتی مقرر در قانون برای سال مربوط محروم خواهند شد.

*حمایت از مصرف کننده

پیشتر رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز راه‌اندازی صندوق‌های فروشگاهی را گام مهمی در شفاف‌سازی خرید و فروش هر نوع کالا در کشور عنوان کرده و تأکید کرده بود: وقتی صندوق فروشگاهی وجود داشته باشد، فروشنده ناگزیر است فاکتور صادر کند و آن فاکتور ملاک رعایت حق مصرف کننده است.

به گفته جعفری، یکی از علل ممانعت فروشندگان از نصب صندوق فروش، احتمال ایجاد تغییراتی در میزان مالیات بر ارزش افزوده آن‌هاست که باید برای این مشکل راه حلی پیدا کرد.

 

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 128 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 11:34